Hodočašće naše župe u Lourdes

hodocasce lourdes

U nedjelju, 18. lipnja 2023., u 13.00 sati, ispred spomenika fra Grge Martića, s našim župnikom fra Mladenom Vukšićem, s dva autobusa hodočasnika, krenuli smo na hodočašće u Lourdes.
Zadnje hodočašće naše župe u Lourdes bilo je 2008. godine, kad se obilježavalo 150 godina od Gospina ukazanja. Na odmorištu Vrata Jadrana pridružili su nam se vodiči Slavo Mandurić i Ivica Galeković.

U 21.00 sat došli smo na odredište, u prvo prenoćište, mjesto Urnik, gdje smo večerali i pošli na odmor.

Ponedjeljak, 19. lipnja 2023., nakon doručka, u 7.00 sati nastavljamo put preko Trsta, prema Torinu. Putem su nam vodiči govorili o povijesti i znamenitostima Italije. Od ukupnog kulturnog blaga u svijetu najmanje 60% nalazi se u Italiji.
Uz nekoliko kraćih pauza od vožnje, za odmor i osvježenje, dolazimo u Torino iza 15.00 sati.

Dočekao nas je don Danijel Vidović SDB, koji je voditelj službe za hodočasnike u Torinu i poveo u obilazak svetišta : bazilike sv. Marije Pomoćnice, u kojoj je izloženo neraspadnuto tijelo sv. Ivana don Bosca i bazilike sv. Dominica Savia, te nas upoznao sa životom i djelovanjem sv. Ivana Don Bosca prepoznatog i priznatog u katoličkoj crkvi kao sveca, apostola mladih.

Svetu misu imali smo u kapelici svetog Franje Saleškog. Poslije mise krenuli smo u obilazak grada Torina, crkve Majke Božje od Djeteta, katedrale posvećene sv. Ivanu Krstitelju u kojoj se čuva Torinsko platno. Sv. Ivan Krstitelj je zaštitnik grada Torina. Duhovno potkrijepljeni krenuli smo u hotel na večeru i odmor.

Utorak, 20. lipnja 2023, odmorni, nakon doručka, nastavljamo naše hodočašće prema poznatom marijanskom svetištu La Salettu, koje se nalazi u srcu francuskih Alpa, na 1787 metara nadmorske visine. Ovdje se Gospa ukazala 19. rujna 1846 godine. Poslije nekoliko kraćih stanki, alpskim prelijepim krajolikom došli smo do odredišta u popodnevnim satima. Dočekao nas je velečasni Robin, zaželio dobrodošlicu i poveo u obilazak bazilike Majke Božje. U bazilici, iznad glavnog oltara smještena je slika Isusa s porukom: „Kamo god išli Isus vas gleda i štiti,, .

S desne strane oltara čuva se jedini kamen koji je ostao s mjesta Gospina ukazanja. U bazilici se čuva srce dječaka Maksimina, kojem se Gospa ukazala, i srce biskupa Filipa koji nije dopustio da se oko svetišta izgrade trgovine, kafići, hoteli, kako ne bi narušili prirodni mir i spokoj. Ispred bazilike su postavljeni brončani kipovi, kao tri postaje ukazanja. Prvi kip prikazuje Gospu, glavom uronjene u dlanove, ruku naslonjenih na koljena, i plače. Gospa vidjeoce, Meleniju i Maksimina, poziva bliže i daje im poruke za svijet - što prikazuje drugi kip, zatim Gospa odlazi - što prikazuje treći kip. Dok je davala poruke stalno je plakala, ali suze nisu padale na zemlju. Na sebi je imala haljinu, koprenu ukrašenu ružama oko pasa i preko ramena. Ruže su bile različitih boja , to se odnosi na različite nacije ljudi. Oko vrata nosila je lanac s privjeskom križa na kojem je Isus razapet. Na jednoj strani križa, iznad Isusove glave, bio je čekić, a na drugoj kliješta. Lanac simbolizira grijeh koji pritišće ljude cijelog svijeta, čekić –zabijamo čavle, naše grijehe kojim ranjavamo Isusa, a kliješta - vadimo čavle u ispovijedi i vraćamo se Isusu. Na mjestu Gospina ukazanjapotekao je milosni izvor vode.

Nakon razgledanja pošli smo na svetu misu u baziliku Majke Božje La Salette, koju je predvodio naš župnik, fra Mladen, a u koncelebraciji velečasni Robin, . Uslijedilo je  slobodno vrijeme za osobnu molitvu, šetnju planinskim visoravnima do kapelice i križa, posjet muzeju, kupnju suvenira, a zatim kreposna večera iza koje smo pošli u procesiju s Gospinim kipom, kojeg su nosili naši hodočasnici, i upaljenim svijećama oko mjesta ukazanja uz molitvu krunice.

Uz samo svetište nalazi se hotel gdje smo prenoćili. Ovo svetište je na sve hodočasnike ostavilo pozitivan dojam. Mir, tišina, netaknuta priroda i još puno toga…

Srijeda, 21. lipnja 2023.,u cik zore, na hladnom planinskom zraku pošli smo na svetu misu, u baziliku Majke Božje La Salette, s misnom nakanom za naše pokojne. Nakon mise uslijedio je doručak i nastavak našeg puta prema Avignonu - gradu u kojem su boravile Pape 70 godina. Sedam zakonskih Papa se izmijenilo u tom gradu, a svima je bila velika želja vratit se u Rim.  Posjetili smo i razgledali: staru jezgru grada, obišli Papinsku Palaču, panoramski pogled na toranj, Avignonski most ili most sv. Benezeta, tvrđavu sv. Andrije.. Poslije kratkog odmora nastavili smo put prema našem cilju- Lourdu. U 20:30 sati dolazimo u Lourd, smjestili se u hotel, večerali i krenuli na odmor.

Četvrtak, 22. lipnja 2023.,poslije doručka imali smo svetu misu u kapelici svetog Damjana. Onda smo razgledali Kriptu, baziliku Bezgrešnog začeća, baziliku Kraljice svete krunice i špilju ukazanja Blažene Djevice Marije svetoj Bernardici.

Stanka za ručak i kratki odmor. Nakon ručka, uslijedilo je umivanje lurdskom vodom u Piscinama i molitva. Obišli smo i razgledali podzemnu baziliku Pia X., Stari grad i mjesta koja su bila najviše vezana za život Bernardice Soubirous: mlin Boly- mjesto rođenja, zatvor- gdje su živjeli, crkvu u kojoj krštena, crkvu u kojoj je primila Prvu svetu pričest.
Nakon večere pošli smo u svečanu procesiju, za kipom Majke Božje, upaljenih svijeća s hodočasnicima iz cijeloga svijeta.

Petak, 23. lipnja 2023., poslije doručka pošli smo u kapelicu sv. Josipa, gdje smo imali svetu misu. Molitvu nastavljamo na Križnom putu pored samog svetišta. Zatim ručak i slobodno vrijeme za osobne potrebe i razgledanje svetišta. Dan privodimo kraju uz procesiju sa svijećama i molitvom krunice.

Subota, 24. lipnja 2023., svetom misom zornicom započinjemo novi dan, a ujedno završava naše vrijeme predviđeno za boravak u Lourdu. Napuštamo Lourd, krećemo prema Carcassonneu gdje stižemo nešto prije podne. Razgledali smo Stari grad, koji je najveća i najočuvanija srednjovjekovna utvrda u Europi, katedralu i okolne građevine.
Put nastavljamo prema Torinu, kroz južnu Francusku. U kasnim večernjim satima stižemo.

Nedjelja, 25. lipnja 2023., poslije doručka, put nastavljamo preko sjeverne Italije do Padove.
Posjećujemo svetište svetog Leopolda Bogdana Mandića, drugog hrvatskog sveca, gdje smo slavili svetu misu zajedno s drugim hodočasnicima iz Hrvatske. Razgledali smo kapelu uz koju je smještena ispovjedaonica- u kojoj je provodio većinu vremena, sobu, grob, brojne zavjetne darove, odjeću, a u dvorištu kočiju uz koju ju vezan čudnovat događaj.

Zatim odlazimo do svetište svetog Ante Padovanskog, Crkve Majke Božje narodne, sadašnje bazilike , gdje je sahranjen, s lijeve strane oltara . Razgledali smo i Crkvu svete Justine, koja
je i zaštitnica grada Padove. U Crkvi smo mogli vidjeti grob svetog Luke evanđeliste i Matije apostola- koji je naslijedio Judu. Uslijedilo je slobodno vrijeme za molitvu i odmor.
Nastavljamo put prema Sloveniji, mjestu Urnik, gdje smo večerali te nastavili put prema Hercegovini.
U ranim jutarnjim satima vraćamo se u svoju župu, duha okrijepljena i puni dojmova.

Bogu hvala za ovo hodočašće i za sve plodove ovog hodočašća.